@Yegor2222222222222

How to connect players in the game to 192.168.0.1 in Godot?

hello, i make a simple game but i have one problem, i want players can play multiplayer when there is no wi-fi, like in Minecraft where players can connect to one wi-fi and play together, if i entered port 127.0.0.1 all work, but if i try to entered router ip 192.168.1.1 game crashed60429a3b5b1dc775873842.jpeg
it is a github of my project

problem code:

func _ready():
get_tree().connect("network_peer_connected",self, "_connected")

# Called every frame. 'delta' is the elapsed time since the previous frame.
#func _process(delta):
# pass

func _on_Host_Button_pressed():
var server = NetworkedMultiplayerENet.new()
server.create_server(8080,2)
get_tree().set_network_peer(server)


func _on_Join_Button2_pressed():
var client = NetworkedMultiplayerENet.new()
client.create_client("192.168.141.201",8080)
get_tree().set_network_peer(client)

func _connected(client_id):
Singelton.user_id = client_id
var game = preload("res://Game.tscn").instance()
get_tree().get_root().add_child(game)
hide()
  • Вопрос задан
  • 88 просмотров
Пригласить эксперта
Ответы на вопрос 1
@AlexRudkowskij
Студент
1. Порт должно быть разрешён брандмауэром
2. При подключении нужно указывать адрес компьютера, на которой запущен сервер + порт
3. Если хотите подключаться через роутер, то настройте проброс порта на компьютер, на котором запущен сервер. Тогда для подключения нужно указывать ip роутера + порт.

Адресс 127.0.0.1 - локальный и доступен исключительно на машине, на которой выполняется запрос.
Ответ написан
Комментировать
Ваш ответ на вопрос

Войдите, чтобы написать ответ

Похожие вопросы