@Filipp42

Как интегрировать новые языки программирования в Godot Engine (в частности Lisp)?

Интересуюсь движком Годо Энджен. Одна проблема, он не поддерживает мой любимый Каммон Лисп, а тратить время на освоение предложенных языков я не готов. Можно ли интегрировать Лисп в Годо, и при этом не писать новую реализацию с нуля? При этом, должны работать все встроенные функции и библиотеки, а так-же созданные другими пользователями. Есть ли способ подключить хоть какой-то язык, кроме встроенных?
  • Вопрос задан
  • 364 просмотра
Решения вопроса 1
https://godotengine.org/article/godot-getting-more...


  1. Re-create Godot's basic types in your new language: These are types such as Vector3, int, float, String, etc. Many of these are usually provided already.
  2. Create a module: A C++ module that creates binding code needs to be done (creating modules in C++ is well documented). The entire exposed Godot API can be accessed via the static functions in ObjectTypeDB.
  3. Generate binding code in your new language that accesses the exposed functions in the MethodBind class (there is one for each exposed method).
  4. Create a ScriptLanguage class and supply the neccesary methods exposed for debugging, profiling, etc. You can supply symbols, code completion helpers, etc. if this language is meant to be edited inside Godot.

Ответ написан
Комментировать
Пригласить эксперта
Ваш ответ на вопрос

Войдите, чтобы написать ответ

Похожие вопросы