@timonestudio

Почему не работает реклама UnityAds?

Не работает тестовая реклама в юнити.
P.S - Инициализацию делал
Код снизу:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
using UnityEngine.Advertisements;
using UnityEngine.UI;

public class Rewarded : MonoBehaviour, IUnityAdsLoadListener, IUnityAdsShowListener
{
    // Start is called before the first frame update
    [SerializeField] Button _showAdButton;
    [SerializeField] string _androidAdUnitId = "Rewarded_Android";
    [SerializeField] string _iOSAdUnitId = "Rewarded_iOS";
    string _adUnitId = null; // This will remain null for unsupported platforms

    void Awake()
    {
        // Get the Ad Unit ID for the current platform:
#if UNITY_IOS
        _adUnitId = _iOSAdUnitId;
#elif UNITY_ANDROID
        _adUnitId = _androidAdUnitId;
#endif
        //Disable the button until the ad is ready to show:
        _showAdButton.interactable = false;
       
    }
    void Start()
    {
        LoadAd();
    }

    // Load content to the Ad Unit:
    public void LoadAd()
    {
        // IMPORTANT! Only load content AFTER initialization (in this example, initialization is handled in a different script).
        Debug.Log("Loading Ad: " + _adUnitId);
        Advertisement.Load(_adUnitId, this);
    }

    // If the ad successfully loads, add a listener to the button and enable it:
    public void OnUnityAdsAdLoaded(string adUnitId)
    {
        Debug.Log("Ad Loaded: " + adUnitId);

        if (adUnitId.Equals(_adUnitId))
        {
            // Configure the button to call the ShowAd() method when clicked:
            _showAdButton.onClick.AddListener(ShowAd);
            // Enable the button for users to click:
            _showAdButton.interactable = true;
        }
    }

    // Implement a method to execute when the user clicks the button:
    public void ShowAd()
    {
        // Disable the button:
        _showAdButton.interactable = false;
        // Then show the ad:
        Advertisement.Show(_adUnitId, this);
    }

    // Implement the Show Listener's OnUnityAdsShowComplete callback method to determine if the user gets a reward:
    public void OnUnityAdsShowComplete(string adUnitId, UnityAdsShowCompletionState showCompletionState)
    {
        if (adUnitId.Equals(_adUnitId) && showCompletionState.Equals(UnityAdsShowCompletionState.COMPLETED))
        {
            Debug.Log("Unity Ads Rewarded Ad Completed");
            // Grant a reward.

            // Load another ad:
            Advertisement.Load(_adUnitId, this);
        }
    }

    // Implement Load and Show Listener error callbacks:
    public void OnUnityAdsFailedToLoad(string adUnitId, UnityAdsLoadError error, string message)
    {
        Debug.Log($"Error loading Ad Unit {adUnitId}: {error.ToString()} - {message}");
        // Use the error details to determine whether to try to load another ad.
    }

    public void OnUnityAdsShowFailure(string adUnitId, UnityAdsShowError error, string message)
    {
        Debug.Log($"Error showing Ad Unit {adUnitId}: {error.ToString()} - {message}");
        // Use the error details to determine whether to try to load another ad.
    }

    public void OnUnityAdsShowStart(string adUnitId) { }
    public void OnUnityAdsShowClick(string adUnitId) { }

    void OnDestroy()
    {
        // Clean up the button listeners:
        _showAdButton.onClick.RemoveAllListeners();
    }
 

    // Update is called once per frame
  • Вопрос задан
  • 337 просмотров
Пригласить эксперта
Ответы на вопрос 2
freeExec
@freeExec
Участник OpenStreetMap
Реклама это не только вызов в c# но и настройка манифеста и установка нативных частей.
Ответ написан
Комментировать
mopsicus
@mopsicus
Какая ошибка? Вызывается ли OnUnityAdsFailedToLoad или OnUnityAdsShowFailure?
Вы уверены что инициализация прошла успешно? Коллбек OnInitializationComplete вызывался? Если нет, какая ошибка в OnInitializationFailed?
Ответ написан
Ваш ответ на вопрос

Войдите, чтобы написать ответ

Похожие вопросы